השרים אישרו: לא יהיה סגר בחנוכה; ריסון מהודק במקרה של עלייה בתחלואה

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on השרים אישרו: לא יהיה סגר בחנוכה; ריסון מהודק במקרה של עלייה בתחלואה

    התוכנית להגביל התקהלויות בחנוכה ביישובים היהודים ירדה מהפרק | במשרד הבריאות מפצירים בציבור שלא להתארח בחנוכה | השרים אישרו מעבר ל'ריסון מהודק' אם וכאשר יעלה מקדם ההדבקה ל-1.32 או מספר הנדבקים ביום יגיע ל-2,500

    סגר צילום: יונתן שינדל / פלאש90
    21:52
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on עיר המקלט של גלנט? הפרשן הפוליטי הוותיק מעריך

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חנוכה ללא הגבלה: אחרי יומיים של מסרים סותרים והחלטות שהתקבלו ובוטלו הממשלה החליטה בסופו של דבר להמשיך לבחון את מגמת העליה בנתוני התחלואה עד אחרי חנוכה ורק אז לנקוט בהגבלות נוספות.

    בעקבות ההתנגדות של שרי הממשלה, גם התוכנית להגביל התקהלויות בחנוכה ביישובים היהודים ירדה מהפרק ובשלב זה לא יהיו כל מגבלות בימי החנוכה.

    יחד עם זאת, במשרד הבריאות מפצירים בציבור שלא לארח או להתארח בחנוכה.

    השרים אישרו מעבר לריסון מהודק ומגבלות על המשק למשך שלושה שבועות אם וכאשר יגיע מקדם ההדבקה ל-1.32 או כאשר מספר הנדבקים ביום יגיע ל 2,500.

    כמו כן, אם בחלוף 3 שבועות מהחלת הריסון המהודק לא יורדים ל-R=1, נכנסים לסגר כללי.

    יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ יעקב אשר שבח את רה"מ על ביטול ההגבלות בימי החנוכה, לדבריו "מצב התחלואה לא מצדיק פגיעה קשה כל כך בזכויות האזרחים המבקשים לשמוח בחג על פי כללי הבריאות". אשר קרא לציבור לגלות אחריות אישית ולא להפר את ההנחיות הקיימות והדגיש כי "רק בכוחות משותפים נוכל לנצח את הקורונה ולמנוע סגר שלישי".

    בתוך כך, הממשלה אישרה את מתווה השבים מחו"ל לפיו החוזרים ממדינות אדומות ידועות וברורות יחויבו במעבר לבידוד מידי במלונית אלא אם יתחייבו מראש לעבור שתי בדיקות קורונה ולשהות בבידוד ביתי בפיקוח מחמיר. ההחלטה עשויה לגרום ירידה משמעותית בטיסות למדינות אדומות ובהן בולגריה אוקראינה וטורקיה.



    0 תגובות